23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Salling Groups nye satsning runder milepæl

Det er gået over al forventning, siger salgsdirektør i Føtex om kædens nye kundeapp. Samtidig satses der hårdt på click and collect.

Dagligvarekæden Føtex gik for tre måneder siden til angreb på Coops medlems-succes med en ny kundeapp, Føtex Plus, der indeholder en række funktioner såsom personlige tilbud og automatisk gemte kvitteringer.

Nu har appen rundet 500.000 brugere, fortæller salgsdirektør i Føtex, Jan Larsen, til RetailNews.

- Det er gået over al forventning og hurtigere, end vi havde regnet med, siger han.

Kampen om de danske dagligvarekunder er i høj grad flyttet over i den digitale verden. Flere af kæderne har introduceret apps og digitale løsninger, hvor der gives personlige tilbud og andre fordele.

Coop-koncernen satser stort på sit nye fordelsprogram Coop Prime, der udløser rabatter, gaver og bonusser, hvis man overfører et fast månedligt beløb til sin indkøbskonto.

Salling Group går i samme retning med i første omgang Føtex Plus, som altså nu har over en halv million tilmeldte.

- Vi har pt. ikke måttet justere noget i selve setuppet omkring appen. Den virker godt for de kunder, der har meldt sig ind, og vi kan også høre, at kunderne begynder at få de personlige tilbud, som er i tråd med de indkøb, de gør i hverdagen, siger salgsdirektør Jan Larsen.

Føtex bruger det betalingskort, som kunden tilknytter appen, til at se købshistorikken og dermed målrette tilbud til den enkelte kunde. Alle kvitteringer gemmes automatisk i appen, når man har registreret sit betalingskort, og den nye app indeholder også indkøbsliste og prisscanner.

- Det overordnede mål er at knytte kunderne tættere til Føtex og rette tilbuddene direkte mod den enkelte kunde, siger Jan Larsen.

Føtex Plus-appen er ikke den eneste digitale løsning, som dagligvarekæden satser på. Der er også sat fut under kædens click and collect-løsning. Uden for 22 Føtex-varehuse er der nu opstillet containere med køle- og frysevarer, som kunden kan bestille online og hente i udvalgte tidsrum.

Det er nu også muligt at reservere nonfood-varer og hente dem to timer senere i et af Føtex’ varehuse.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.223